top of page

בלי ידיים! מה זה ויברטור למעלה-למטה?

חלקם נראים כמו אקורדיון, על אחרים לא תנחשו שיש להם ייחוד. מהם ויברטורי למעלה-למטה - "ויברטורים פועמים" שזזים מעצמם - ומה יש להם נגד קוצבי לב?


ויברטור מסדרת סטרוניק של פאן פקטורי
ויברטור מסדרת סטרוניק של פאן פקטורי

בכןכןכן תוכלו למצוא כמה ויברטורים איכותיים שמוגדרים "עם תנועת למעלה-למטה". הנציגה הבולטת שלהם היא חברת פאן פקטורי, עם סדרת Stronic, וזו הזדמנות טובה להסביר במה מדובר, ומה השוני הגדול לעומת ויברטורים רגילים.


ויברטורי למעלה-למטה נקראים באנגלית Thrusters או Pulsators על שום התנועה שמאפיינת אותם: תנועת דחיפה ודחיקה, כמו פין (האיבר) שבגדול התנועה שלו בזמן סקס היא, ובכן, מעלה ומטה, שזו התנועה שהם מחקים. בעברית אין להם שם רשמי (אולי ויברטורי פעימה? ויברטור פועם? פעמון?), חוץ מכמה מקומות שמכנים אותם - באופן דוחה וחסר קלאסה לטעמי האישי - בשם מכונת זיונים או דופקנים. יאק.


ההבדל לעומת ויברטור רגיל הוא שויברטורים, מעצם שמם, רוטטים: יש להם מנוע שמסתובב בתוך צעצוע המין במהירות ומזיז את גוף אביזר המין בתנועות קטנטנות לצדדים, או במעגלים, לפעמים אפילו תנועות טפיחה קלה כמו לאבנס אוסקי או פאן פקטורי סאן דייז. בכל אופן, המכנה המשותף הוא תנועה של מילימטרים בודדים ימינה ושמאלה, באופן אינטנסיבי, ותחושה שממוקדת בעיקר בנקודה אחת, וממנה אולי מתפשטת לשאר הגוף.


לעומתם, ויברטורים פועמים מסוגלים להמתח בכוחות עצמם קדימה ואחורה, למעלה ולמטה, פנימה והחוצה, לאורך כמה סנטימטרים, ובכך לחכך את דפנות הנרתיק לא רק בנקודה אחת או אזור אחד מסוים, אלא להתפרש לשטח גדול יותר. לחלקם יש "כיווצים" או "עור עודף" שנראה כמו אקורדיון, כמו לאבנס גרביטי (לאחרונה הצטרפה למשפחה ביצת רטט בשם לאבנס וולס, שגם היא נעה מעלה-מטה). אחרים - כלומר ספציפית אלו של פאן פקטורי - נעזרים במגנטים חזקים. הם יוצרים תחושת עיסוי אינטנסיבית, שעל פי רוב משמשת כדי להגיע לנקודת הג'י למשחק שיכול להמשך לנצח כי הוויברטור הפועם, בניגוד לפרטנר'ית, לא מתעייף (אוקיי, טוב, לפעמים נגמרת לו הבטריה).



המחשת ההבדל בין ויברטור רטט לבין ויברטור פעימה
המחשת הההבדל בין ויברטור רטט לויברטור פעימה. איור: פאן פקטורי; כיתובים בעברית: Swipe 2 Left

אז מה העניין עם קוצבי לב?


פאן פקטורי היא החברה היחידה נכון להיום שמשתמשת במגנטים, שיושבים בתוך הוויברטור ויוצרים תנועת נגד ושדות מגנטיים (ככה החברה מתארת את זה) - אלא שקוצבי לב מושפעים מפעולתם של מגנטים חזקים, וממרחק קרוב, קרוב כמו ויברטור על הגוף, הם יכולים לגרום להפרעה אלקטרומגנטית שתפגע בהגדרות התוכנה של קוצב הלב, ומכאן עשויה לפגוע בפעילותו אם יעלה בה צורך (קוצב לב אינו אמור לפעול כל הזמן, אלא רק תחת תנאים מסוימים). זו הפרעה זמנית, למשך הזמן שבו המגנט נמצא במגע קרוב. אגב, גם אפל מיידעת את לקוחותיה בדבר השפעות מגנטיות של מכשיריה, כן, כולל האייפון, ובאופן כללי בתי חולים שמבצעים השתלות לב ממליצים להרחיק את הטלפון הסלולרי למרחק 15 ס"מ מהגוף, כך שהבעיה אינה ייחודית לצעצועי מין.


בחלק הכיפי, היכולת של ויברטורי הפעימה לנוע קדימה ואחורה ללא צורך במגע מצידך, מאפשר מנוחה לידיים (שגם הן, כמו פרטנר'ית, מתעייפות לעיתים, במיוחד במהירות גבוהה) או יותר טוב - מאפשר לך לגעת בעצמך במקומות אחרים בגוף, או לשחק עם צעצועי מין אחרים במקביל: עיסוי לפטמות? עיסוי לדגדגן? למה לא!




0 תגובות
bottom of page