top of page

מדריך לבחירת לוב

חומר סיכוך נועד להקל על יחסי המין - אלו שמערבים חדירה. עם זאת, ישנם הרבה סוגים, וכדאי מאד לדעת מה עומד להכנס אלינו לגוף, ומאילו לובים להמנע


לוב, או לובריקנט (בעברית: חומר סיכוך) נועד להרטיב ולשמן אזורים בגוף, בפרט כדי להקל על הכנסת איברים אורגניים או חפצים, אל איברים אורגניים אחרים (או בקיצור, חדירה). שלושת הסוגים העיקריים הם על בסיס מים, סיליקון או שמן - ויש לוב היברידי מים-סיליקון.

  • לוב על בסיס מים - נספג מהר (זה דווקא חסרון, כי צריך לשמן שוב ושוב), אינו מכתים, מתאים לשימוש על לטקס וסיליקון, ומצטיין במחירו הנמוך;

  • לוב על בסיס סיליקון - היפואלרגני, נשאר זמן רב יותר, נותן תחושה משיית על הגוף, ידידותי ללטקס (אך אסור לשלב אותו עם ועל צעצועי סיליקון!), מחזיק מעמד במים;

  • לוב על בסיס שמן - נשאר הרבה זמן על הגוף, מגעו חלקלק, טוב לעיסויים ולאנאלי (אך לא למין וגינלי!), והוא הרסני לקונדומים.


שיקול נוסף בבחירת לוב הוא המרקם:

  • מימי - מדמה את הנוזלים הוגינליים, קל לניקוי ולשטיפה;

  • ג'ל - סמיך ולכן נשאר זמן רב יותר, בעל תחושה עוטפת ו"מרפדת" (לוב ג'ל יש גם על בסיס מים וגם על בסיס סיליקון).


לובים בעלי אפקט:

ישנם לובים שנוסף לסיכוך נועדו להעצים תחושה מסוימת. למשל, חימום האזור על שהרגישות למגע תהיה אינטנסיבית יותר; קירור (תחושת עקצוץ או אפקט קוביית קרח); שיכוך - למשל אחרי ספאנקינג; יש לובים שמיועדים עבור אנאלי, שדורש יותר סיכוך והרגעת האזור; ויש גם לובים "משהים", שיעכבו אורגזמה גברית. עם זאת, קחו בחשבון שלובים בעלי אפקט - בפרט אלו שמאלחשים ו/או מחממים - עשויים להיות בעיתיים: היכולת לחוש כאב במין קריטית כדי לדעת מתי לעצור, במיוחד במין אנאלי, והלובים הללו משנים את התחושה (בלי קשר, יש גם לובים בטעמים).


ממה להמנע:

המנעו מלובים שברשימת הרכיבים שלהם יש גליצרין, Benzocaine, שמני פטרולאום, nonoxynol-9, פרופילן גליקול או chlorhexidune gluconate, סוכרים ואלכוהול מבוסס סוכרים - כל אלו עשויים לגרום גירוי בעור לרגישיםות. רצוי לתעדף לובים שאין בהם פאראבנים ובכלל, עדיף שרשימת הרכיבים תהיה קצרה ככל שניתן.

רמת חומציות (pH):

ה-pH של וגינה בריאה נע בין 3.5-4.5, לכן עדיף להשתמש בלוב על בסיס מים, שחומציותו דומה. זאת משום שחומציות נמוכה יותר תצרוב, ואילו pH גבוה הוא בסיסי (כמו סבון, ההיפך מחומצה), וכיוון שכך - עשוי לגרום להתפתחות שמרים, זיהומים ופיכסות. לעומת זאת בפי הטבעת (אנאלי) רמת ה-pH היא 6-7, כך ששם עדיף לוב על בסיס סיליקון, ואף רצוי לוב מיוחד לאנאלי.


עמידות החומר לאחר הפתיחה:

עדיף להשתמש בלוב בתוך שלושה חודשים מיום פתיחת השפופרת/בקבוק. אחסנו אותו במגירה או בארון - הרחק מאור שמש או ממקור חום ישיר.


* מדריך לבחירת לוב פורסם במקור בטוויטר שלי, Swipe2Left, והעתקתי אותו לפה לשם נוחות הקריאה.

0 תגובות
bottom of page