top of page

איך להתאים את הקונדום הנכון

לקונדומים יש מידות וגזרות שונות, והפרמטר הקריטי ביותר להתאמה הוא הרוחב הנומינלי. מה צריך לדעת כדי להתאים את הקונדום המושלם, ואיך? מדריך


צילום וקרדיט תמונה: Swipe 2 Left


בטח תהיו בשוק: לקונדומים, בדיוק כמו לבגדים, יש מידות וגזרות שונות. בדיוק כמו בגדים, מה שנוח וטוב לאחדת, לא יהיה כזה לאחר'ת. הבעיה היא שהחברות הגדולות (בדיוק כמו רשתות בגדים…) מייצרות ומביאות רק כמה מידות וגזרות פופולריות, ומצפות שנתאים את עצמנו אליהן או שנתפשר.


בקונדומים, המידה המתאימה קריטית: רצוי מאד שהקונדום לא ייקרע באמצע האקט בגלל שהוא קטן מדי, שלא ייפול בגלל שהוא גדול מדי, שלא ילחץ ושלא יציק. המטרה היא ליהנות, וקונדום שיושב טוב מעביר יותר חמימות ותחושה (למשל הקונדומים האולטרה דקים של יוניק). לכן חשוב למדוד ולהתאים את הקונדום הנכון. בפסקאות הבאות תוכלו לקרוא ולהבין איך לעשות זאת, או לדלג ישר לתכלס.


הפרמטר החשוב ביותר הוא ההיקף, שמיתרגם לרוחב נומינלי - באופן אירוני דווקא מידע זה מוחבא על החפיסות; הפרמטר השני הוא גזרת הקונדום (ישר, מתרחב וכו'); ובהמשך אורך הקונדום ועוביו (קונדום אולטרה דק, קונדום דק, קונדום סטנדרטי או קונדום עבה). גם שימון משפיע על הנוחות, משום שכל חברה משתמשת בסוג לטקס שונה ובסוג סיכוך שונה בתוך הקונדום; וכמו כן אפקטים (חימום/קירור/אלחוש וכו'). פרמטר נוסף הוא מי שאיתך: חשוב לוודא שאין לה'ו אלרגיות לקונדום שבחרת. אם יש אלרגיות, הפתרון הוא קונדומים נטולי לטקס (או קונדום טבעוני למי שאין אלרגיות אבל גם לא ירצו אנזימי חלב בלטקס).


איפה החביאו את המידע ובו הרוחב הנומינלי? צילום וקרדיט: Swipe 2 Left


כדי לדעת איזה קונדום יתאים, יש למדוד תחילה את היקף הפין: קחו שרוך והקיפו את הפין בחלקו העבה ביותר שאינו הכיפה או העטרה, מדדו בסרגל את אורך החוט כפי שהקיף פעם אחת את הפין;

מדידת האורך: הצמידו לגב הפין סרגל קשיח ושקוף, ליחצו מטה אל המקום בו העצם והערווה נפגשות, ומדדו עד קצה העטרה/העורלה ללא תוספות (אחרת זה נחשב כמו תסרוקת שמוסיפה לגובה).

הטבלה תעזור לקשר בין הרוחב הנומינלי של הקונדום לגודל: האם מדובר בפין קטן מהממוצע, פין ממוצע או פין גדול מהממוצע.

מה נחשב קטן, ממוצע או גדול. קרדיט טבלה: Swipe 2 Left


סבבה שמצאנו את ההיקף, עכשיו נתרגם אותו למעשים, כלומר רוחב הקונדום הדרוש: לכאורה מה שדרוש לנו הוא הקוטר, עם זאת המדד הוא רוחב נומינלי (כלומר, הקונדום פרוש לאורכו ומשוטח, ורוחבו נמדד מקצה לקצה - שזה קצת יותר רחב מהיקף). המטרה היא קונדום קצת צמוד - על מנת שיאחז את הפין היטב ולא יחליק - ולכן ההמלצה היא קונדום ברוחב נומינלי שהוא 80-90% מהקוטר. השתמשו בטבלה מטה (מתחת לגלרייה שמדגימה את הרוחב הנומינלי) כנקודת ייחוס:


מימין לשמאל: ההבדל בין קוטר לרוחב נומינלי כפי שמודגם באיור (פתחו את התמונה), הדגמת היקף הקונדום על סרגל, הדגמת רוחב נומינלי של הקונדום על סרגל. קרדיט תמונות: wikimedia, Bei Jing 2X22, cc by sa


התכלס: איזה קונדום מתאים לאיזה היקף

התאמה בין היקף הפין לבין רוחב נומינלי של קונדום. קרדיט טבלה: Swipe 2 Left




0 תגובות
bottom of page