top of page

הבאט פלאג שעשה מט לאלוף השח

זו בסך הכל תיאוריה מופרכת, אבל היא זכתה למעמד של הסבר רשמי: כיצד הצליח מתמודד צעיר בשחמט לנצח את אלוף העולם בשחמט, ומה הקשר לפלאג אנאלי?


תמונה: צילום מסך מתוך סרטון ההסבר


בשבועות האחרונים עולם השחמט סוער בגלל באט פלאג. כלומר, רשמית מדובר בהאשמות ברמאות, והבאט פלאג הוא בקושי תיאוריה חסרת ביסוס שעלתה באתר רדיט, אבל לאף אחדת אין סבלנות לעובדות, כך שהבאט פלאג הרוטט הפך להסבר הכמעט רשמי לגבי איך הצליח מתמודד צעיר לנצח את אלוף העולם.


רגע רגע, מה? כן, הטענה היא שהאנס ניימן בן ה-19 דחף לעכוזו פלאג אנאלי, ובהתאם למספר הרטטים ששידרו לו, ידע מה המהלכים המיטביים וכיצד לנצח את מגנוס קרלסן, הגראנדמאסטר שהחזיק בכמה תארי אלוף העולם בשחמט, וכן בתארי אלוף העולם במשחקים מהירים (אגב, ניימן הצהיר שהוא מוכן לשחק בעירום, כדי להוכיח שלא הכניסו לגופו עזרים משום סוג). מבחינה טכנית הפרודצודרה נשמעת מסורבלת: הרי הרטטים של הפלאג ארוכים והמשחק קצוב בזמן, נכון? אז זהו…

יש לפחות סרטון יוטיוב אחד בו קפץ מתנדב שהתאים פלאג לצרכיו (או צרכיו של ניימן), עם שלט ששולח פולסים קצרצרים. בעקרון, התיאוריה היא ששידרו לניימן ארבעה סטים של רטטים: מיקום המשבצת בה נמצא הכלי שאותו עליו להזיז (לדוגמה, A3 או H8 - במקרה של A3 הוא ייוצג באמצעות רטט אחד עבור A ושלושה עבור 3; אם מדובר ב-H8 הרי שמדובר בשתי סדרות בנות שמונה רטטים כל אחת), ושני הסטים הבאים עבור המשבצת אליה יש להזיז את הכלי הנבחר (לדוגמה, A4 או H2). תיאוריה אחרת ציינה שממילא יש מספר סוגי כלים מוגבל ומספר מהלכים מוגבל, כך שבמקום "לבזבז" רצפי רטטים על מיקומי משבצות, ניתן לסמן כל סוג כלי באמצעות רטט (למשל, מלכה באמצעות רטט אחד, רץ וצריח באמצעות שני רטטים, פיון באמצעות שלושה וכו'), ומי שמרמה יסיק או תסיק מה המהלך הרצוי שיש לבצע באמצעות אותו כלי.


בכל אופן, התאמת השבב הפכה אותו לגדול כך שבהתאם - נדרש פלאג גדול על מנת שהוא יוכל להכנס אליו, אבל הרי לא זה מה שיעצור את מי שרוצה לרמות. גם לא התנאים הלא היגייניים: לעזאזל, שנים שמענו בזכות סיליקון חלק ונגד הכנסת חומרים נקבוביים לגוף, ובמחי סרטון הרסו את הפלאג האנאלי עם חתכים ודבק, ולמה האיש לא גזז ציפורניים?



כך תשדרגו פלאג אנאלי כך שיעזור לכןם לרמות בשחמט:







0 תגובות
bottom of page