top of page

סטיספייר תובעת את ללו על הפרת פטנט

במה שנדמה כמו קרב דוד נגד גוליית (אבל בעצם לא), סטיספייר העלימה ויברטורים של LELO מתערוכה בינלאומית בטענה שהפרו פטנטים שלה, ומנסה להוריד אותם גם ממדפי החנויות. על הכוונת: ויברטורים יונקים, אלא מה


סטיספייר פרו 2 ושלושה ויברטורי LELO סונה 2 - כולם ויברטורים יונקים

בתמונה: סטיספייר פרו 2 (משמאל), מול שלושה ויברטורי LELO סונה 2


מזה חצי שנה מתנהל מאבק משפטי שלא תפס את הכותרות הראויות לו. במרכז המאבק עומדת יצרנית הויברטורים הגרמנייה, סטיספייר, באמצעות חברת האם שלה, EIS. לטענת סטיספייר, חברת צעצועי המין השוודית LELO, העתיקה פטנטים שהוציאה סטיספייר הנוגעים לטכנולוגיית Pressure wave ("גלי לחץ") ומוגנים בזכויות יוצרים, והשתמשה בהם בויברטורים שלה. LELO, מן הסתם, מכחישה את ההאשמות, אולם בית משפט קבע שהטכנולוגיה המדוברת של סטיספייר מבדלת את מוצרי החברה מויברטורים יונקים אחרים המופעלים בגלי אוויר, והורה להסיר את מוצריה השנויים במחלוקת של LELO מתצוגה של אחת מתערוכות צעצועי המין הבינלאומיות הנחשבות ביותר, EroFame.



סטיספייר פרו 2 דור 3
סטיספייר פרו 2 דור 3

הוויברטורים המדוברים מבית סטיספייר הם סטיספייר פרו 2 דור 2 וסטיספייר פרו 2 דור 3 (שיצא בגרסה רגילה ובגרסת סטיספייר פרו עם אפליקציה), ומולם כמה משפחות מוצרים של LELO שכוללות את ללו סונה על כל הוריאציות (סונה 2, סונה קרוז, סונה 2, סונה קרוז 2), ללו סילה על הוריאציות השונות, וללו אניגמה (ללו אניגמה, ללו אניגמה ווייב וכו'). מה שמייחד את כל הויברטורים הנ"ל של שתי החברות, מול ויברטורים יונקים "רגילים", הוא שאין מגע ישיר בדגדגן, כפי שקורה לפעמים אצל חברות אחרות, שם הסכנה היא שתוך כדי יניקה, הדגדגן יישאב פנימה וייפצע (אבל בינינו, ב-reddit עלתה טענה דומה גם כלפי ללו סילה אז...).


אניגמה וייב: ויברטור יונק ולג'י ספוט מבית חברת LELO
LELO אניגמה ווייב

באתר הבית שלה, ללו ממשיכה למכור את הויברטורים המאויימים כרגיל, עם זאת הרבה מאד חנויות צעצועי מין אונליין ומפיצות הסירו את המוצרים הנ"ל של ללו מהחנות ואינן מאפשרות לרכשם, מסיבה פשוטה: סטיספייר יכולה לתבוע גם אותן, בטענה שמרגע שידעו על דבר התביעה, הרי שהן שותפות לדבר עברה. החשש הזה אינו מופרך: לפני 10 שנים LELO תבעה את חברת ווי-וייב ואת וומנייזר על הפרת פטנט, ובאותו מעמד תבעה שלל אתרים וחנויות שמכרו את המוצרים שעמדו בספק. הא, האירוניה.


דוד נגד גוליית? לא בדיוק

שווה אולי לשים לב ליחסי הכוחות בין החברות: שתיהן חברות גדולות מאד ובעלות השפעה, כל אחת בתחומה. סטיספייר חולשת על מכירות האונליין, ואילו כוחה של LELO הוא בחנויות פיזיות, שם ניתן למשש מוצרים. הסיבה לכך היא שסטיספייר היא "סוס עבודה" - רציתי לכתוב שהיא האיקאה של צעצועי המין אבל בהתחשב בכך שאיקאה היא חברה שוודית וגם החברה הנתבעת הפעם היא שוודית אולי זה לא הולם - המוצרים של סטיספייר נועדו להיות נגישים ולהמכר במחירים נמוכים, וכך גם הם נראים ומרגישים: קצת גולמיים. ללו, לעומת זאת, היא חברת פרימיום, המוצרים שלה מעוצבים באופן ייחודי לה, ועשויים מסיליקון רך ומוחלק, והמחיר - גבוה בהתאם.


לידו ללו סונה (LELO Sona)
ללו סילה (משמאל) וללו סונה

0 תגובות
bottom of page