top of page

וומנייזר מרילין מונרו: בחירת אייקון מעניינת

וומנייזר, שם נרדף לויברטורים יונקים, הוציאו מהדורה מיוחדת לויברטור היניקה הקלאסי, תחת השם "מרילין מונרו", על שם השחקנית ה... מי? היא עדיין בזכרון הקולקטיבי?


Womanizer Marilyn Monroe Special Edition | וומנייזר מרילין מונרו (מהדורה מיוחדת)
Womanizer Marilyn Monroe Special Edition | וומנייזר מרילין מונרו (מהדורה מיוחדת)

זה לא חדש, עם זאת ראוי להיאמר: Womanizer, שהביאה לעולם את בשורת הויברטור היונק בהא הידיעה (או לפחות, בתחום הפרימיום והאיכות הגבוהה, לעומת סטיספייר שבידיה הוא מוצר עממי) הוציאה מהדורה מיוחדת של הויברטור היונק הקלאסי שלה, Womanizer Classic 2, ומיתגה אותה תחת שמה של השחקנית האיקונית, שמסמלת קלאסה יותר מכל, וומנייזר מרילין מונרו. רגע, מרילין מי? מי זו בכלל? מה היא מייצגת? עבור מי?


השחקנית מרילין מונרו

מונרו היתה שחקנית מפורסמת בשנות ה-50 של המאה הקודמת, והלכה לעולמה בשנת 1962, כלומר לפני למעלה מ-60 שנה. עם כל הכבוד לפועלה (שבינינו, היה סנסציוני במונחים של פעם, והיום לא היה גורם להניד עפעף), היא כבר מזמן לא בתודעה. היתה ואינה, נשכחה בתהומות ההיסטוריה. הפנים שלה עדיין מתנוססות על מרצ'נדייז, אבל הם העתק של העתק: עיבוד, חסרי הקשר לשם, לדמות, למי שהיתה.


רנדל מונרו, יוצר הקומיקס xkcd
רנדל מונרו, לא אייקון סקס

זה בסדר לרצות לתת שם של דמות איקונית לויברטור שלך, אבל מונרו כבר אינה כזו: שמה הוא - סלחו לי על דברי הכפירה - התחנפות לאחוז קטן מאד מקהל היעד של הויברטור, קריצה לחבורה מצומצמת על מנת להוכיח ידע, כאשר בפועל רוב מי שירכשו את הוויברטור לא שמעו בכלל על מרילין מונרו ולא יחושו שום נוסטלגיה למראה תמונתה או שמה. אם וומנייזר רצו למתג את הויברטור כאיקוני או קלאסי יותר מאשר ויברטור בשם "קלאסיק 2" (וגם בשביל מה, רק כדי לתת לו כמה צבעים חדשים), אזי קרה פה, לדעתי, פספוס ענק. כבר עדיף היה למתג את הויברטור תחת השם של המונרו שכן בתודעה כיום (למרות שאין מצב שזה יקרה, בפרט לא בהקשר של ויברטורים): רנדל מונרו, יוצר הקומיקס החנוני xkcd.


זה כמו ההצעות לעשות סרטי המשך ורימייקים לסרטים "נוסטלגיים" כמו נשק קטלני והגוניס, שהם נוסטלגיים עבור קהל מצומצם ומבוגר מאד, במשרדי הוליווד, אבל חסרי ערך נוסטלגי עבור הדור הנוכחי ולא מביאים עימם שום ערך מוסף מבחינה רעיונאית או תוכנית. חזרה על מה שכבר היה, במקום להתקדם הלאה, לרעיונות חדשים.


הזמנים משתנים, תשתנו איתם.


* בלי ועם קשר, וומנייזר מרילין מונרו: מהדורה מיוחדת, וכמוהו וומנייזר קלאסיק 2, אחלה ויברטורים.







0 תגובות
bottom of page